Menu
Napoca Rally Academy

Napoca Rally Academy

Nu e foarte confortabil cand te crezi priceput intr-un domeniu si apare cineva care, nu doar ca iti demostreaza contrariul, ci te face sa vezi ca de fapt tu nu aveai nici o treaba cu acel domeniu. Penibil moment!

Sambata la cursul de Defensive Driving organizat de Napoca Rally Academy ar fi trebuit sa simt asta pentru ca ma credeam foarte priceput la manuirea volanului (ca toti ceilalti enumerati la finalul articolului, dealtfel), dar nu a fost asa deoarece am intalnit niste oameni, pe care acum ii pot numi prieteni, care ne-au invatat ce stiu ei mai bine in cel mai frumos mod posibil. Bogdan Marisca, Daniel Ungur si Vlad Cosma, va mare multumesc!

Nu m-am simtit deloc la un curs dar am avut o gramada de invatat. La partea teoretica majoritatea aspectelor prezentate sunt logice, dar a fost nevoie de niste profesionisti care sa exemplifice situatiile si cauzele pentru care multe  accidente se intampla si cum pot fi evitate. Doar faptul ca esti constient de distributia greutatii masinii si modificarea rapoartelor acesteia in anumite situatii (accelerare, decelerare, curba) este un lucru care iti schimba atitudinea la volan si modul de evaluare a unei posibile situatii critice.

Ca o paranteza, cand mi-am schimbat masina, am avut o revelatie atunci cand am inteles vorbele unui prieten care imi zicea: vezi ca masina asta nu trage, ci impinge! Trecusem de la o masina cu tractiune la una cu propulsie si a trebuit sa imi schimb stilul de condus, am reusit sa fac asta numai fiind in permanenta constient ca rotile motrice sunt amplasate pe axa spate. La fel m-am simtit si la treaba asta cu schimabrea distributiei maselor in functie de actiunile tale ca sofer.

Cat despre practica, am facut ture de circuit pe cartodromul din Gheorgheni pana am invatat ce inseamna trasa ideala, cum se abordeaza corect un viraj (intrare / iesire din viraj) si cum sa gandesti in avas urmatoarele viraje pentru a aborda corect virajul in care te afli. Apoi am trecut la partea de simulare a supravirarii, si franare de urgenta cu evitarea unui obstacol. Cum bine intuiti, aceasta a fost cea mai “interesanta” parte a cursului. Experienta asta trebuie traita, punct!  Nu are nici un sens sa mai detaliez aici.

Sincer va spun, asteptarile mi-au fost depasite. Nu credeam ca un curs teoretic poate sa fie atat de distractiv si nu credeam ca pot sa ma simt atat de bine la volan avand pe cineva in dreapta dandu-mi indicatii.

Ca sa nu credeti ca vorbesc aiurea sau sunt usor de impresionat, gasiti aici alte imagini, filmulete si pareri ale celorlalti care au participat: Alina si Razvan de la Tvdece, Răzvan Baciu, Lorand, Nebuloasa,  GabenCucu, Psaico, Dragoş, Ciulea, si Groparu

P.S. Ma gandesc doar cat de folositor poate sa fie cursul asta celor care isi petrec multe ore pe drum, dar care fac aceeasi gresala ca mine, … se cred priceputi.

6 Responses

  1. Adrian Deac says:

    … dar sa priceapa toata lumea: nu iesi Schumi de la acest curs, dar cel putin esti pus in situatii limita cu care vei avea foarte mari sanse sa te intalnesti pe sosele… Amu’, atat am avut de spus! 😛

    • Cristian Gog says:

      Exact, majoritatea dintre noi am zis ca asta e un curs perfect pentru drumurile, soferii si traficul (inclusiv carute, biciclisti, etc) din tara noastra

  2. […] multe si vedea poze si video si la restul grupului: Razvan si Alina, Razvan BB, Lorand, Nebuloasa, Cristi Gog, Groparu, Gaben, Vlad Cucu, Ciulea si Psaico. Pe aceeasi tema:Defensive Drive cu […]

  3. […] 2. Napoca Rally Academy | Cristian Gog […]

  4. Saluti! Cristian…
    super interesant postul tau… sincer m-as baga si eu la un curs din acesta. Pt ca si eu ma cred bun la volan… dar cu siguranta mai am multe de invatat! Sti cumva daca vor veni si pe la TM?? Sau daca au colegi/colaboratori in TM???

  5. cristian says:

    cursurile astea sunt doar pentru blogeri, ambulanta si pompieri?

    am cerut si eu detalii pe mailu de contact de la NAPOCA RALLY dar nici pana acum nu am primit raspuns

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *